Nettrafikk.
- Er du en bedrift på jakt etter vekst?
Kjøp målrettede, norske besøkende til ditt nettsted
og få mer synlighet, og potensielle kunder!
Det finnes tre
mål med nettrafikk
og hver av de
har sine fordeler og ulemper.
- Nettrafikk med mål om å øke tilstedeværelsen til nettstedets ditt.
- Målet med en sånn nettrafikk er verken for konvertering til salg, eller for merkevarer bygging, men for å gjøre det tydelig for søkemotoren og for brukere på nettet at nettstedet ditt finnes.
Fordelene av dette kommer av at trafikken bidrar til å løfte opp rangeringen din hos søkemotorer, tillegg etablerer deg som ei relevant kilder for informasjon innenfor tjenestene som du tilbyr.
Ulempene ligger i at det ikke er mulig å beregner hva du egentlig får tilbake for investeringen din siden bidrar til å øke populariteten til nettstedets ditt på nettet, men ikke nødvendigvis konverterings evnet til nettstedets ditt.
Strategier som fungerer bra med denne formen for nettrafikk er behovet for netrafikk etter SEO, og SEM optimalisering. Søkemotorer på egne initiativ sender nettrafikk til optimaliserte nettsider for å teste om nettstedets står riktig for det, den er optimalisert for. Denne formen for nettrafikk gjør nemlig det samme, men med bedre slagskraftighet for høyere rangering.
Den passer også veldig bra for forretningsvirksomheter med en blogg, eller nyhetsiden som nyttige informasjoner for alle som skulle lure.
- Nettrafikk med mål om merkevarebygging.
En hurtigtog, og en forening av virksomheter som slår seg sammen har en ting til felles; og det er at begge er vanskelig å gjøre stopp på. Den samme assosierende fordelen kan skapes når man markedsfører via plattformer som brukes av andre anerkjente aktører.
Dette kaller vi for Native ads.
Fordelene med denne formen for nettrafikk er for det første, meget sterk tillit mellom lesere og media i at den drar inn flest norske tilhengere. I tillegg assosierer den merkevaren din mot riktig kundegrupper. Dette bidrar til fremtidige kundebaser av den riktige objektivet.
Ulempene med denne er at den er dyrest alternativ for nettrafikk på nett.
Strategier som fungerer bra med denne er virksomheter med nyhetsider med nyttige informasjoner for kundene sine, i tillegg til bruk ved behov for en større og relevant kundebaser til konvertering på nettet.
Eksempler med annonseteksten kan observeres på bildene under;
Nettrafikk med mål
om merkevarebygging
og mål om assosiasjoner.
Klienteller som
benytter
seg plattformen.
Tredje målet
med nettrafikk;
konvertering.
- Nettrafikk med mål om konvertering fre besøkende til kunder.
- Undersøkelser utført av Norstat på vegne Schibsted viser at nordmenn har lite tillit, og dermed over 14 prosent mindre kjøpsintensjon av annonseringer via kanaler som instagram, facebook, tiktok, og liknende som ikke er norske.
Fordelene - De kanalene fungerer bra på kort sikt, billigere, og mange visninger.
Ulempene - Fungerer dårlig på langt sikt, og ved merkevarebygging.
Strategier - Gjør de i etterkant av nettrafikk for SEO, SEM, og i etterkant av Native ads.